Gott, nyttigt och glutenfritt fröknäcke som passar bra till julbordets olika ostar och färskostar eller smula över en god sallad.
 
 
 
2 Plåtar
150 grader 70min
 
200g Solrosfrön
1 dl hela linfrön (man får bara använda krossade linfrön när man bakar bröd som ska vara i ugnen)
2 dl Pumpakärnor
1 dl Sesamfrön
2 msk Fiberhusk
2 msk Mandelmjöl
1 tsk Salt
5 dl Vatten
1/2 dl Vallmofrön
 
Flingsalt
 
- Blanda alla ingredienser förutom vallmöfröna i en bunke. I början ser det ut som att det är för mycket vatten men ju mer man blandar desto fastare bler smeten. Fiberhusken fungerar lite som ett klister.
- Bred sedan ut smeten tunt på två plåtar klädda med bakplåtspapper.
- Strö över vallmofrön (jag blandade både ljusa och mörka vallmofrön) och flingsalt.
- Grädda i ugnen i cirka 70 min. Jag hade i båda plåtarna samtidigt men bytte plats på dem efter ett tag så de skulle få lite färg.
- Låt dem svalna och sedan lossa försiktigt bakplåtspappret från bröden.  
 
 
 
 
 
 
Medan de stod i ugnen passade jag på att slå in lite julklappar också. Får ta tillvara på tiden. Nu blir det gymmet för att köra bröst och biceps. I morgon blir det rygg och triceps. En av de bästa julklapparna som jag kommer få på onsdag är att gymmet är öppet och jag ska slakta mina ben! :D Jag vet..jag är knäpp. Men jag gillar det! :P
Ha en toppen måndag och God Jul! :D
 
 
 
Glutenfritt, Knäckbröd, Nyttigt, diet, recept, träning,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej