Den här dagen har jag behandlat som en söndag. Efter min morgon promenad i blötsnön och frukost blev det soffläge och serie tittande. Har bara tagit det lugnt, slappat och laddat upp inför dagens gympass.

 

Fräscha hälar jag hade imorse efter morgonpromenaden..

 

På torsdagar har jag börjat träna med pappa för att få lite push och även för att han ska få lite inspiration, nya övningar samt tips och korrigering. Jag och min pappa har tränat mycket förr. Det började med att han var min målvaktstränare när jag spelade fotboll och efter den "karriären" började vi gymma och träna tillsammans. Vi fungerar att träna tillsammans, vilket är väldigt skönt. Jag kan ryta ifrån och vara kort i ton mot honom och jag vet att han inte tar illa upp, vilket är väldigt skönt nu då jag även har en kortare stubin än vanligt.

 

 

Rygg stod på schemat idag och första övningen var underbara marklyft. Pappa har aldrig kört mark innan och jag var verkligen beredd och trodde att jag skulle gå i taket på honom av frustration att han inte skulle utföra övningen bra. Men ack vad jag hade fel. Han förvånade mig verkligen och var riktigt duktig. Behövde bara korrigera honom lite i fotpositionen, påminna om hållning och bukstödet. För mig kändes det riktigt bra idag och jag var tvungen att utmana mig och testa 100 kg, inte vart uppe på tresiffrigt sedan deffen startade. Med en lite krokig rygg klarade jag tre reps på 100 kg. Fy fan vilken skön känsla det var! Farsan testade också och hör och häpna klarade han två stycken. Stolt dotter :)

 

 Lite lätt suddig, men ändå..tror att manen i bakgrunden blev lite impad. Under hela filklippet ser man att han står i den där förvånade positionen. :P

 

 

För dryga 1,5 vecka sedan var jag på teamträff med mitt underbara MM Sports. Där pratade vi bland annat om att man redan nu ska börja fundera på framtida mål som man vill sträva till efter tävling. Har man inte det kan det bli ett stort tomrum i ens liv. Man har under sååå många månader kämpat för en viss sak som sedan på några minuter på scen är över (går man vidare och sedan till final, blir det förvisso mer tid på scenen). Man har hakat upp sitt liv på den här tävling, planerat i minsta detalj, valt bort saker för att kunna fokusera på träningen, allt har kretsat kring träning, mat, vägning, vägning av mat, tider osv. Att sedan då inte ha något nytt efter tävlingen att sträva för och emot kan göra att man känner sig vilsen i sig själv och sin identitet. För mig blev det så efter att jag slutade spela fotboll. Jag visste inte riktigt vem jag var längre och gick in i en liten depression. Men då började jag styrketräna och spinna och det drog upp mig från den svackan.

 

 

Inget mesande på min far inte när han tränar. Är riktigt impad av honom! Ser vart jag fått min envishet ifrån samt min glädje och kärlek till träning och sport.

 

Så den här veckan har jag funderat mycket på vad jag ska göra efter luciapokalen. Vad är mitt nya mål, vad vill jag bocka av på min tränings bucket list? Jag känner redan nu att jag kommer vilja ställa mig på scen igen och tävla. Kanske inte redan till våren eller nästa höst, men det kommer definitivt bli en till gång. Dock är jag lite mer av en prestationsmänniska och jag gillar när man använder kroppen och utför något fysiskt där och då på plats. Jag gillar att tävla med kroppen som redskap där man måste prestera och vad som helst kan hända. Förvisso tävlar man med kroppen inom fitness, man måste ha tränat hårt, ätit rätt och bra för att få en bra tävlingskropp till tävlingsdagen. Men jag gillar ändå att svettas när man tävlar. Har tänkt lite på det här ett tag och under en väldigt lång period och efter min Bikini Fitness debut kommer jag börja med störta sannolikhet börja med crossfit. Vill testa på något helt nytt, få tillbaka träningsglädjen, utmana mig själv och kroppen på en helt ny nivå. Sedan om det skulle bli tävling inom det har jag inte en susning om och det är verkligen inget jag för nuvarande strävar efter. Men har iaf hittat en sak att sträva efter, efter tävlingen. Men kommer även ha en fotosession i mitten av december att se fram emot och som jag också måste hålla formen till. Vilket är väldigt bra så att man inte bara släpper allt totalt, vilket jag verkligen inte vill. Lite mål att sträva till eller ta tag i efter tävlingen och denna period som man vart i en bubbla.

 

 Eller ska man satsa på styrkelyft istället...

 

Något jag verkligen längtar efter just nu är att slippa väga all mat. Att gå mer på ögonmått och känn, att inte enbart äta kyckling eller torsk. Jag har under dieten försökt variera mig så mycket som möjligt med kryddor och protein källa, men efter ett tag smakar typ allt likadant. Jag gillar inte tortellini för fem öre, men för några veckor sedan när mamma åt det blev jag helt salig. Längtar efter andra konsistenser, smaker, tuggmotstånd, lukter osv. Ta en frukt när man vill och känner för det för att man är sugen är också något jag längtar efter. Är verkligen en frukmänniska och kan lätt trycka i mig 3-4 frukter per dag annars. Men nu under deff och diet blir det ingen frukt pga fruktsockret som kan trigga igång sötsuget samt skjuter upp blodsockret. Som tur är äter jag det underbara superbäret hallon.

 

 Take away..matåda som förtärdes på bussen på väg till jobbet i tisdags.

 

Men nu är det f*n inte långt kvar, bara 3,5 vecka.. Galet nära målet och tävlingen. Så det är bara att bita ihop och knata på in i det sista. Hade vart idioti att ge upp nu för att man är lite sugen på att äta köttfärssås och spagetti :P hehe

 

Nu ska jag packa ihop hela morgondagen i min bag, upp kl 6 för att var på skolan vid 8 då föreläsningen börjar. Det jag ska få plats med i väskan i morgon är; frukost, lunch, mellanmål, träningskläder, skor, BCAA, Whey, riskakor (äta innan och efter träning), anteckningsblock, penna, vattenflaska, shake och remmar. Datorn får nog stanna hemma då den inte kommer att få plats i väskan :P hehe

 

Sov så gott på er! 

 

 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej