Stukade foten rätt rejält för några veckor sedan och än har den inte blivit bra. Svullnaden har gått ner och jag kan gå och stå på den. Dock har jag en dåvande smärta i den hela tiden i skelettet och lederna. Speciellt om jag har belastat den mycket så som vart ute och gått eller stått upp länge. Men idag klarade jag inte av mentalt att åka till gymmet och ställa mig på crosstrainer och köra intervaller. Inte när det var en sådan varm och fin höst dag. Själen och psyket ville bara ut i den friska luften. Så jag trotsade smärtan i foton och den lilla rädslan av att stuka den igen, lindande om den hårt och gick ut och sprang mina efterlängtade backintervaller. Endorfinet och lyckan flödade i kroppen trotts lite haltande på väg hem pga skavsår :P. Men lika glad är jag för det ändå, då det var 110% värt det. Hoppas bara att det känns lika värt det i morgon och att inte smärtan blivit värre. Men förhoppningsvis får jag reda på redan i morgon om det är något knas med foten, då jag ska röntga den imorgon.

 

Idag var det återigen vägning i vanlig ordning som det är på onsdagar. Ställde mig på den igår och då stod den på 72,5. Vilket betyder att jag då inte gått ner ett ända gram från förra veckan. Stressen kom som ett brev på posten och jag kontaktade Jocke på en gång och ville sänka intaget rätt drastiskt. Lugn som han är så förklarade han läget för mig att det är för att jag hade min ätarmåltid i söndags och att det förmodligen är därför det inte visar något. Kroppen lägger först på sig, sedan stabiliserar sig och sen droppar. Tur att man har en coach som är så pedagogisk när man själv inte kan tänka förnuftigt. För idag stod vågen på 71,1kg. Vilket gör att jag gått ned 0,9kg sedan förra onsdagen. Fast det stod relativt mycket minus på vågen blir det till att skära ner ytterligare lite på maten och kalorierna. Nu kommer jag ligga på ett intag på 1800 kcal. Det jag har ändrat i min kost är att jag tagit bort kolhydraterna nästan helt och hållet. Förutom frukost då jag äter havregryns gröt, sedan har jag börjat med riskakor innan och efter träning, eftersom det är då jag behöver kolhydraterna som mest. Än så länge känns det bra förutom att jag har rent allmänt blivit lite tröttare.

 

En av gårdagens matlåda

 

Fast jag är trött på kvällen kan jag inte riktigt somna, sedan sover jag inte så djupt och vaknar en timme tidigare än vad jag behöver. Det är den stora förändringen jag känner av just nu plus att jag känner mig tajtare i kroppen. Detta har lätt till att jag är rätt så seg och trött mitt på dagen efter lunch och har då tagit mig en skön powernap eller eftermiddags tupplur som man gjorde när man var liten. Efter det är energin åter på topp och jag kan sticka iväg och träna med en Verve i handen, BCAA med Cola smak från MMSports och riskakor. Mums!

 

Stukad och lindad fotpose :P

 

Idag efter den nya kurs intron var det åter dags för lite posseringsträning. Då jag har ont i foten gick det inte så bra att stå i klackar så länge. Men tack vare Nadjas hjälp hittade vi lite nya vinklar som jag ska tänka på som framhäver min rumpa och former bättre. Men måste verkligen börja gå på yoga och få upp rörligheten i ryggen och svanken, samt gå till kiropraktorn igen och knäcka ut den.

 

Känns lite bättra och bekvämmare att träna posering ju mindre och tajtare man blir.

 

Håll tummarna för att det inte är något allvarligt med foten! Vore såååå trist om det var något. Är det "enbart" smärta kan jag bita ihop och stå ut med det. Hade vart jobbigt om det är knas med den.

 

 

 

 Återhämtning för kropp och själ <3
 
 

 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej