Om en dag åker jag ner till Gbg och om 2 dagar kommer jag stå på scenen och njuta. Visst jag kommer att bli bedömd och granskad på min fysik, men jag ska verkligen njuta och ha det så jävla kul!

Har den senaste tiden varit väldigt stressad och nojat mig mycket över mina fysik och form. Men jag har nu själv kommit till insikt att detta ska vara och bli en rolig grej. Jag gick in i det här projektet med Luciapokalen som slutmål för att ha något att kämpa för när jag står nere på gymmet, som jag ändå gör alla dar i veckan. Blir lite lättare att hitta motivation och driv till att fortsätta om man har ett konkret mål. Kan vara att lyckas göra 10 chins, springa milen under 50 min eller ställa upp i någon tävling.  

 

 

Men som sagt har dessa senaste dagar börjat inse att resan snart är över och att jag verkligen måste stanna upp och njuta. Trots att det är mycket man ska ha koll på att man får med sig är det väldigt onödigt att stressa upp. Fick ett sms igår morse av min far där det stod "Glöm inte bort att andas och njuta". Efter det sms:et insåg jag lite faktiskt att resan sanrt är över och att det är på tiden att börja njuta.

Från och med i måndags gick jag ner rätt kraftigt i intag och äter enbart torsk, kyckling, ris, broccoli eller ägg. Till frukost får jag fortfarande äta havregrynsgröt och 50g hallon som tur är. Klarar vekligen inte av att äta matmat till frukost. Frukost är också mat, men för mig ska frukost innehålla gröt, bröd, yoghurt eller ägg osv. Energin är inte riktigt på topp nu. Är trött och seg hela tiden. I vissa lägen skulle jag kunna somna ståendes känns det som och igår höll jag till och med på att somna när jag satt i frisörstolen. Men inte många dagar kvar nu så bara att bita ihop och passa på att sova när jag åker till och från skolan, som är en bussresa på dryga 40-45 min. Power nap is my new friend.

 

 En del av alla matlådor som jag stod och gjorde i söndags för denna veckan.

Igår blev en riktigt fixa utseende dag inför tävlingen; klippte håret, plockade brynen, var på behandling, sedan blev det ett sista besök på gymmet innan tävlingen där axlar stod i fokus och efter det härliga 20 min i solariet. Vet att det inte är så bra för huden att sola i solarium, men det är ju sååå skönt att få lite ljus på sig nu i mörkret samt att jag känner mig så mycket fräschare när jag har lite färg på kroppen. Att sola solarium är för mig en avkoppling, där jag kan ta det lugnt, hämta andan och bara vara utan några måsten och krav. Man kan säga att solarium är som yoga och meditation är för andra. Sedan är det lite bättre om man har lite färg på kroppen och är inte likblek när man ska rolla på den bruna scenfärgen, som jag ska göra i morgon.

 

 
 Hår, bryn och grundfärg fixat.

Nervositeten blir bara större och större för varje timme som går just nu. Samt att man nästan hela tiden tänker på vad an ska ha med sig, så att man inte glömer något. Men samtidigt som nerverna börjar göra sig till känna börjar också längtan till scenen växa. Älsakr att stå på scen! Dock har jag ju aldrig stått på en scen nästan helt naken innan. Men jag vill ändå tro att min hyffsade scenvana, när alla blickar är riktade emot en från alla uppträdande med skolan när jag sjöng eller med kulturskolan när jag spelade instrument gynnar mig, min egna säkerhet och självförtroende att "detta kan jag fanimig göra!"

 

 Liten ego/formbild

Igår la jag upp på instagram (sarasoder) en sista bild ifrån gymmet innan tävlingen (som jag skrev lite om tidigare). Där skrev jag också lite om min nervositet. Glömde helt och hållet bort att jag typ stod mitt på gymmet, relativt mycket folk runt omkring och jag var verkligen inne i min bubbla ocvh 110% fokuserad på mig och mitt. Så mellan setten började jag helt plötsligt träna lite på de olika poseringarna. För att se och känna ifall de sitter i ryggraden. Men måste sett jätte konstigt ut när någon helt plötsligt efter ett sett, bröstar upp sig lite, drar in magen och späner den, börjar svanka och spänner sig i olika positioner. Men jag var sååå inne i mig själv och reflekterade inte ens i 5 sekunder hur det kunde se ut utifrån..förhoppningsvis bra :P hehe

Rätt många som jag sett på instagram har tagit kort på det de ska äta efter trävlingen, det de har suktat och längtat efter. Jag har inte riktigt haft något sånt söttsak gott jag längtar efter. Jag är sugen på mat. Älskar mat!!! Men gjorde en beställning här om dagen ifrån mitt underbara teams butik MMSports, där jag införskaffade mig lite gott igott som jag längtat efter att testa och provsmaka.

 

 Detta följer med ner till Gbg och kommer att förtäras när jag går av scenen.

 

Nästsista skoldagen idag och sista föreläsningen innan tentamen som är på onsdag. Hjärnan fungerar inte alls som den ska nu, så får bli tok plugg på måndag och tisdag när jag fått mig kolhydrater igen.

Ha en toppen dag!

Och förlåt att jag inte skrivit på ett tag, inte vetat vad jag ska skriva samt har vart väldigt trött och haft mycket annat i huvudet. Nästa inlägg kommer nog komma upp efter tävlingen.

 

 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej