Idag bjöd jag min far på Allt för hälsan och Mitt kök mässan. Det är ju ändå farsdag idag och han älskar träning, så kändes som att det var en bra present att ge + att det var väldigt roligt och trevligt att ha lite egen tid med pappa. Nu när tävlingen börjar närma sig med stormsteg blir det dessvärre så att jag inte ser mina föräldrar lika mycket eller har ork till att vara på topp när jag träffar dem. Så efter att hela den här resan är över ska jag definitivt bjuda mina föräldrar på en fin middag ute som tack för att de stått ut med mig och orkar med mina humörsvängningar genom att bita i tungan och inte bli arg på mig. Älskar er!

 

 Bild på mig, mamma och pappa för drygt 5 år sedan på Gotland <3

 

Igår skulle jag köra två konditionspass och det första blev spinning på Farstahallen som jag själv ledde. Var riktigt länge sedan jag satt på sadeln i Farsta och peppade mina deltagare i ett svettigt och jobbigt spinningpass. Kändes lite ovant till en början, men kom in i det relativt fort. Det blir nog till att börja hålla spinning en gång i veckan igen efter nyår. För det var riktigt roligt! När jag ändå var på jobbet igår passade jag på att byta spinningskorna till klackarna och poseringsträna lite. Tycker själv att det går framåt på den fronten, hoppas det gör det också :P

 

 Vart obekväm med att le med öppen mun sen jag var lite, men nu börjar det sakt men säkert släpp. Men riktigt naturligt känns det inte riktigt än :P

 

Hade planerat att gå ut och gå på kvällen för att få i mig min dagliga dos av friskluft. Regnet öste ner ute och då är man inte så jäkla pepp på att gå ut och gå. Dyngsur efter 2 min.. inte roligt! Så det blev till att ta fram hopprepet, gå ner till förrådet och bara att börja hoppa. Hade tänkt att jag enbart skulle stå och hoppa i 30min. Så blev inte fallet, stod i en timme. Dock var det inte det högsta tempot, försökte hålla ett tempo som kan liknas med en puls som jag har när jag är ute och går. Fick brutalt stort skavsår häromdagen, så stod och hoppade barfota på ett betong golv. Det kändes i vaderna och låren idag vill jag lova. Men var inte så mycket jag kunde göra åt det när väckarklockan ringde i morse och det var tid att gå upp för den dagliga promenaden. Var skönt att komma ut och andas lite men kändes väldigt tungt i låren, gjorde ont i fötterna då jag har skavsår på båda hälarna, ont i huvudet och smått ont i halsen. Håller alla tummar jag har att det inte blir värre och bryter ut i någon svår förkylning.

 

 
Gårkvällens middag. Istället för att skära upp kycklingen i kuber som jag brukar göra, skar jag upp den som fläskfilé bitar. Shit vilken skillnad det blev! Låter banalt, men det blev faktist skillnad för mina smaklökar och mitt psyke.

 

Efter frukost och lite matlådelagning till dagens utflykt var det bara att ta en huvudvärkstablett och se glad ut och åka till mässan och ge pappa hans farsdagspresent.

 

Allt för hälsan mässan var helt ok. Hade förväntat mig lite mer träningsprodukter än vad det var, men eftersom det var sista dagen kanske det var mycket som var utplockat. Fick syn för några dagar sedan på Instagram någon som hade gjort lite nyttigare Chai te. Istället för att exempelvis köpa Chai pulver som inte är så nyttigt och innehåller massa socker, mjölkpulver osv, hade den här personen köpt vanligt Chai te och droppade Stevia vanilj droppar i och sedan vanlig mjölk (valfri mjölk, kan ex ha madelmjölk). Så jag var på jakt efter stevia droppar för att kunna smaksätta kvargen, gröten,te:t eller vatten. Hittade det tillslut och jag blev överlycklig, varenda lite sak man kan göra nu på dieten för att få en annan smak eller konsistensen är ovärderligt. Det gör riktigt mycket nu för psyket. Det fick bli vanilj och kokos smak. Älskar kokos och ser verkligen fram emot morgondagen då jag kommer smaksätta min kvarg med lite kokos. Suktar redan nu...kokos smak på kvargen och slippa räkna om kalorierna för kokosolja istället för min älskade jordnötssmör (som jag inte vill vara utan på min kvarg).

 

 Dagens inköp!

 

Risenta hade en hörna där de tillagade bönpasta som man fick provsmaka, herre vad gott det var. Kan varmt rekommendera att testa det! Var förvånansvärt gott och konsistensen var nästan som pasta. Det som är positivt med bönpasta är det är väldigt hög proteinhalt. På bönpastan som är gjort på svarta bönar (som jag köpte) är näringsvärdet på 100g 350 kcal, 45g Protein, 15g Kolhydrater och 8g Fett. Men blir inte till att äta dem riktigt än, får vänta 3 veckor till innan jag får ställa mig vid spisen och laga något annat än kyckling, ris och broccoli.

 

Paolo Roberto stod på scenen i 15 minuter och pratade lite om träning och mat. Att det exempelvis inte är farligt med pasta och kolhydrater och att träning är jobbigt, slitet och svettigt, annars kan du inte få några resultat. Jag gillar verkligen Paolo Robertos filosofi och tänk när det kommer till träning och mat. Det finns inga hokus pokus, du måste tänka på vad du äter och hur mycket du faktiskt rör på dig.

 

 Den flygande italienaren.

 

Nu blir det till att brygga lite te, läsa lite ekonomistyrning (om jag inte somnar) och sedan lägga mig tidigt och hoppas att huvudvärken och halsonten är borta imorgon kl 6.

 

 
I morgon börjar en ny vecka och med ny energi ska jag kriga på mer än denna än vad jag gjorde denna!
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej