Kan pusta ut och meddela att det inte är något fel med foten, ingen spricka eller något brutet. Vilket är jätte skönt att veta för då kan jag fortsätta som det är tänkt och bara koppla bort huvudet att det smärtar fortfarande lite. Kommer nog inte bli så svårt att koppla bort huvudet då den börjar bli lite segare och inte lika klipsk. Har skärt ner rätt så mycket på kolhydraterna nu som jag nämnde i det senaste inlägget. Det märktes tydligt här om dagen då jag sa att det finns grönsaker i kolhydrater. Skulle säga att det finns kolhydrater i grönsaker och eftersom jag äter mycket grönsaker får jag i mig en del kolhydrater på det viset.

 

 På väg ut för en härlig promenad :)

 

För att slippa stressa så mycket på morgon (vilket det ändå alltid blir) brukar jag alltid kvällen innan förbereda min frukost, mellanmålen, lunchen, målen runt träning och plocka fram alla träningsgrejer. Det hjälper mig att kunna varva ner kvällen innan, då jag slipper tänka på hur mycket det är jag ska förbereda på morgon. Man måste hitta sina trix och knep för att undvika onödig stress samt ett hållbar livsstil. Det är många som sagt till mig att de tycker det är svårt att leva hälsosamt, att det varar bara någon dag och sedan är man tillbaka till gamla mönster. Samt att de är imponerade av att jag klarar av det. Nu har jag ett väldigt specifikt mål och det är en stor motivation till varför jag klarar av det och är så strikt. Skulle jag inte vara det, skulle jag aldrig klara av att komma i den form det krävs av mig att jag gör till tävlingen.

 

 Lite av hur det kan se ut på kvällen när jag förbrett inför morgondagen.
 

Fast allt handlat i slutändan om att verkligen själv vilja ta tag i saken och få en livsförädring, oavsett om det gäller viktnedgång, starkare, uthålligare eller viktuppgång. Planering är A-O och det är mycket lättare att nå sina mål om man har en plan att följa. Skulle inte jag förbereda och planera mina måltider eller ha svart på vitt vad och hur mycket jag skulle äta, skulle jag aldrig fixa det här.

 

 Väldigt ocharmig bild, men bjuder på den. Rätt så svettig och slut efter 60minuter på crosstrainern.

 

 

Söndagar är konditions dag och jag beslöt mig för att ställa mig på crosstrainern igår. Fyfan säger jag bara! Var över ett halvår sedan jag stod sååå länge på crosstrainern. Ska köra kondition 45-60 min. Min tanke var att dela upp det lite för att få lite variation. 30 min crosstrainer och 30 min cykling. Men när jag väl hade stått där i 30 min tänkte jag att jag lika väl kunde stå 10 till, sedan 5 så det skulle bli 45 min och jag skulle vara klar. Tävlingstankarna ryckte då in, har jag väl stått 45 kan jag lika väl stå 15 min till så det blir en timme. Det gjorde jag också och jag var helt yr och svimmfärdig efteråt. Det ända jag kunde tänka på den sista kvarten var hur gott det skulle bli att få komma hem och äta det andra cheatmealet under dieten..pulled pork med pitabröd och massa grönsaker. Visade sig även att mamma hade gjort revbensspjäll så det slank ner några babyribbs också. Till efterrätt blev det kladdkaka med polkagrädde toppat med mango och passionsfrukt. Det var en riktig stabil måltid som gjorde att jag i morse hade energi över för att gå ut och gå.

 

 

 

 

 

 

Har beställt lite nya teamkläder från MMSports. Varar denna hoodie..

 

 

I början av dieten tyckte jag texten var lite väl "bitchig", men nu när jag är mitt inne i dieten, men lite kolhydrater i kroppen och i huvudet är denna text så passade på gymmet. För jag känner verkligen att jag är inte där för att prata och vara social. Jag är där för att ge 110%, full fokus på det jag gör och vill inte "ödsla" energi på någon annan än mig själv. Det blev till att klicka hem den för att kunna ha på gymmet.

 

Nu blir det till att ladda upp och bege sig till gymmet för att kötta ben :D 

 


 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej