Förra onsdagen blev det kalori dumpning med 200 kcal, så nu är jag nere på 1600 kcal per dag totalt och hungern är mer eller mindre konstant nu. Eller hungrig kanske jag inte är hela tiden, men småsuget finns där nästan hela tiden och man känner sig inte direkt jätte mätt efter måltiderna. Finns ett litet vakuum och eko kvar i magen om man säger så. De första dagarna gick rätt bra, förutom i fredags. På träningsschemat stod det ben med fokus på baksida lår och rumpa; raka marklyft, sumo mark, höftlyft, lårcurl med pilatesboll, sneautfall, sittande lårcurl, sittande vader och mage. Rätt krävande övningar som tar mycket energi och det kändes på kvällen då jag blev yr och nästintill svimfärdig så fort jag ställde mig upp. Men då blev det mer soffläge och filmtittande för min del och spara energi till lördagens träningspass.

 

 

Får verkligen inte glömma bort att vara social och träffa mina underbara vänner som ger mig såå mycket glädje och energi. Fikade i fredags med en tjejkomis och en annan i lördags. Både gångerna dyker mitt egna lilla mellanmål och fika tillbehör upp till kaffet. Kvarg med hallon, jordnötsmör, kalorifri jordgubbssås och lite kanel och kardemumma på toppen. Mums!!! 
 

 

Men nu börjar kroppen komma ikapp med att den är på ännu mer underskott. Efter halva träningspasset idag (ben) tog energin totalt slut och huvudet började spela mig ett stort spratt. Var totalt död i musklerna och kände att jag inte kunde göra något mer. Men så vet man att man har några sett eller övningar kvar, vill man bara gråta. Och det var exakt det jag gjorde idag. Efter utfallsgången la jag mig ner och fällde en tår, tog jag tag i mig själv och kände att "så här svag kan jag inte vara", "bit ihop och fortsätt kör". Gjorde det och slet mig igenom de 4 övningar som var kvar. När jag kom in i omklädningsrummet efter föll jag ihop på golvet och tårarna började rinna. Har ingen aning om varför eller vad jag grät för, men de bara kom och jag ville sjunka ner genom marken. Efter 3-4 min var det som bortblåst och det vara bara till att byta om och gå till bussen.

 

 

 Jag kommer ramla ner igenen, trilla dit och tycka att det kanske inte är värt det. Men som idag kommer jag också att ta mig upp igen. För innerst inne vet jag om att det är värt det och jag ska dit och stå på den scenen. Och ska jag stå på den scenen med mssa folk som kollar på en ska jag fan se bra ut!
 

 

Så kära bror, ja nu har det börjat på riktigt! Nere på 1600 kcal, nytt träningsschema från och med idag med mer pulshöjande träningspass och mer kondition utöver det. Förstår och infinner mig med att jag förmodligen en gång per dag eller varannan dag kommer tänka tanken att det inte är värt det, att jag struntar i tävlingen. Men som min älskade moster från Gbg sa till mig ikväll "Du är envis och tänk vilken lång resa du har gjort. Detta är bara slutspurten". Det är inte värt at ge upp och dra sig ur maraton loppet när man kämpat sig igenom nästintill hela loppet och det bara är slutspurten kvar. Bit ihop och var positiv så ska detta fanimig gå hela vägen.

 

 

 

Sista måltiden på dygnet ska nu äntligen få ätas, choklad casein med hallon. Riktigt gott!!!

http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Protein/Kasein/Body-Science-Casein.html

Samt att jag ska klicka hem de nya teamkläderna som finns att köpa för oss tävlande på MMSports. Hoppas de hinner komma innan lördag då det är teamträff med utbildning, utbyte av erfarenheter, tips och trix samt poseringsträning :D

 

Sov så gott på er!

 

 

 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej