Nervositeten och förväntningarna blir bara större och större för varje dag just nu. Men samtidigt så ökar även oron, stressen och tveksamheten för varje dag också. Tror jag tänker minst en gång varje dag just nu "är det värt det?" "Hinner jag komma i snygg form?" "Ska jag kasta in handduken?" Men nu är det inte långt kvar och ingen ide att känna efter och bara tutta och köra. Fast det är lätt att tänka och säga så när man haft en liten lätt påfyllnadsdag med protein och lite kolhydrater, då tänker man lite klarare och mår lite bättre. Fast jag ska verkligen försöka ha den här positiva känslan jag känner just nu hela vägen fram till mål nu. Tur att jag har mina nära och kära runt om mig som kan hålla mig på benen. Men det finns och kommer många stunder under veckan då man känner sig som den ensammaste i hela världen. Bara att bita ihop och ge järnet och köra på!

 

 
Kvällens ätar måltid; kyckling med wokade grönsaker, salsa och keso.

 

Vi höjde mitt intag av mat i onsdags för att få igång min ämnesomsättning, hitintills har det fungerat. För i fredags hade jag gått ner 0,5 kilo och jag känner mig mycket tajtare och fastare nu än för bara fem dagars sedan. Man får inte gå för lågt ner på kcal eller träna för mycket. Lätt att bli övertränad då samt att kroppen kan gå i reverce. Istället för att kroppen förbränner omvandlar den det man väl får i sig till fett som en överlevnadsinstinkt eftersom kroppen tror att den är på svält. Hoppas att denna lilla ökning av mat fortfarande har en positiv påverkan på min kropp och att jag kommer se och känna mer skillnad på kroppen.

 

 

 

Idag testade jag MM Sports nya BCAA med flädersmak innan jag gick ut och sprang i morse. Mums säger jag bara! Den var riktigt fräsch och god och verkligen värd att testa om man vill ha en bra BCAA med god smak.

 

 

 http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Aminosyror/BCAA/XLNT-Sports-BCAA.html

 

Var länge sedan jag sprang på morgonen. Det har inte riktigt vart min grej, då jag känt att kroppen inte vart på hugget 15 min efter att man vaknat. Men eftersom jag nu har gått morgonpromenader ett tag direkt efter uppvaknande med enbart en kopp kaffe i magen och ett slimgum att tugga på under promenaden, har min kropp vant sig vid att göra någon aktivitet så tidigt. För det gick rätt bra att springa, kändes lätt och skönt. Riktigt bra start med en härlig endorfinkick.

 

Energin var på topp idag så det blev även 45 minuter på crosstrainern i eftermiddags och mage. Igår hann jag även med lite poseringsträning på jobbet. Skönt att jobba helg när det är lov. Inte så mycket folk i simhallen, vilket sedan leder till att det inte är så mycket att städa och man har tid till att träna posering eller träna på gymmet.

 

 
 
Öva, öva, öva..svanka, svanka och svanka..

 

I morgon börjar vi på Södertörn igen med ekonomistyrning vilket betyder många och långa dagar. På GIH hade vi mellan 1-3 föreläsningar per vecka. På Södertörn kommer vi ha 4-5 föreläsningar och seminarium per vecka. En riktigt omställning! Men man ska se saker och ting positivt. Fick ställa mig och göra matlådor ikväll efter jobbet. Var länge sedan jag stod och gjorde matlådor för en hel vecka. Gillar att både göra och äta så färsk mat som möjligt, så har försökt med det så gott som det går. Antingen ätit hemma innan någon föreläsning eller tillagat den samma dag.

 

 

 

Upp med tuppen i morgon kl 6 för att sitta och vara redo för ekonomistyrning kl 8.

Sov så gott!  

 

 

 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej